Typy a hlavní rozdělení autobaterií:
Standardní autobaterie
Jsou vhodné zejména pro starší typy vozidel od osobních až po nákladní, autobusy a zemědělskou techniku.Dnes se často již výrábí jako hybridní se sníženou potřebou údržby a s minimálním odparem.Kontrolní perioda je prodloužená.
Bezúdržbové autobaterie
Jako legovací prvek olova mřížky se často užívá např.Ag, Ca, Sn, ap. Vyznačují se hlavně vyšším výkonem při startu, prodlouženou životností a dobře snáší vysoké nabíjecí proudy moderních vozidel.Jsou mnohdy zcela uzavřené, bez možností kontroly hladiny elektrolytu.Špatně snáší hluboké vybití.V takových případech dochází k poškození autobaetrie.Výrábí se jak pro osobní, tak i pro nákladní vozidla.
Trakční baterie
Jsou určeny k napájení stabilním stejnosměrných proudem různých zařízení.Používájí se pro lodě,obytné přívěsy, chaty, invalidní vozíky, golfové vozíky, zvedací zařízení ap.Jejich zesílené mřížky umožňují dlouhodobé vybíjení bez poškození.Jejich životnost je několik set vybíjecích a nabíjecích cyklů.Ale i u těchto baterií je nutno je co nejdřive , lépe však ihned po práci nabít do znaku plného nabítí.Skladovat při plném nabítí.
Typy a hlavní rozdělení motobaterií:
Standartní
Tyto mototobaterie se vyrábí již jen pro tarší typy motocyklů.
AGM
Motobaterie AGM mají kyselinu vázanou do skelného rouna.Označují se také jako rounové.Motobaterie je zcela bezúdržbová a je odolná proti překlopení. Odvětrání motobaterie je zabezpečeno tlakovým ventilem.
MF
Motobaterie MF jsou dadávané z výroby již nabité a hermeticky uzavřené. Elektrolyt je ve formě pasty.Dobře snáší vibrace motocyklu.
Motobaterie AGM a MF jsou určeny pro moderní motocykly a nedoporučuje se je nahradit standardními motobateiemi.
Motobaterie je nutno v zimní odstávce motocyklu průběžně, asi jednou za měsíc nabíjet. Nabíječky vhodné pro nabíjení motocyklových bateriií koupite také u nás.
Motobaterie má samovolné vybíjení až 1% za den.Pokud necháte takto baterií samovolně vybít, většinou se zničí.
